Van jongensdroom naar zelfstandig Pearle-opticien

(Advertorial)
Gepubliceerd:
Assen – Vier maanden geopend, de duizendste klant heeft net zijn bril opgehaald en een duidelijke visie. ‘We willen iedereen in én buiten onze wijk Kloosterveen goed kunnen laten zien.
vorige
  • Het team van Pearle Kloosterveen - © NDC Mediagroep
    Het team van Pearle Kloosterveen - © NDC Mediagroep
volgende

Het leuke aan Kloosterveen is dat de wijk zich nog steeds ontwikkelt, maar tegelijkertijd ook aanvoelt als een gezellig dorp’, aldus Alijas Mohtim van Pearle Kloosterveen in Assen.

‘Het vak opticien is eigenlijk altijd een jongensdroom geweest’, legt Alijas uit. In tegenstelling tot de meeste opticiens heeft hij zelf geen bril of lenzen. ‘Vanaf jongs af aan heb ik de fascinatie voor ogen en het zicht. Dit komt door mijn oma, zij ging in de loop der jaren steeds slechter zien. Toen mijn broer en ik met onze ouders moesten vluchten uit Irak heb ik mijn oma beloofd dat, als ik terug zou komen, ik haar ogen beter zou maken.’ Zijn grootmoeder overleed vlak nadat Alijas startte met de opleiding optiek. ‘Zij inspireerde mij om te zorgen dat iedereen goed kan zien.’

Een bril verkopen met visie

Vasthoudend aan zijn doel kwam Alijas twaalf jaar geleden bij de Pearle in Hoogezand uit. ‘En toen werd opgemerkt wat ik bereikte kreeg ik de kans om zelf een filiaal te beginnen. Een eigen Pearle mogen opstarten in mijn eigen wijk mét goede parkeergelegenheid is dan wel een wens die uitkomt.’ Het volgende doel? ‘De allerbeste Pearle-opticien van Nederland worden! Iedereen kan een bril verkopen, wij verkopen een bril vanuit onze expertise; zorgen dat elk detail van het zien zo optimaal mogelijk wordt benut.’

Meekijken als klant

Met de nieuwste apparatuur in de zaak zetten Alijas en zijn medewerkers in de zaak die extra stap. ‘Zo hebben we hier de mogelijkheid om onze klanten te laten zien waar wij op bijsturen. Een voorbeeld zijn onze lenscontroles. We kijken uiteraard hoe de lens op het oog ligt en of hij goed past. Normaal gesproken zie je als klant dan alleen dat we iets doen, maar wat precies en waar we naar kijken zie je niet.’ Tijdens de controle worden daarom verschillende foto’s van het oog gemaakt. ‘Zo kan de klant nadien zien of de lens inderdaad goed ligt, of hij goed schoon is en met eigen ogen ontdekken dat ons advies klopt.’ Toch zijn deze controles niet het hoogtepunt van de dag. Alijas: ‘Het allermooiste? Na een oogmeting de juiste glazen in een testbril zetten. Die verwondering, vaak bij kinderen meer dan bij ouderen, is mooi om te zien. Die reactie is gewoon prachtig.’

De inzet van de opticien wordt in de wijk gewaardeerd. ‘Je bent natuurlijk nieuwsgierig hoe de reacties van klanten zijn. De Pearle-formule zit wel goed, de rest moet je als team invullen. We ontvangen maandelijks de Pearlestatistieken over hoe we het doen. Toen laatst het onderzoek over klanttevredenheid binnenkwam was ik wel nieuwsgierig waar we stonden. Na het doorzoeken van de lijst scrolde ik toch even naar de top 20. Bleek dat wij de aanvoerders waren van de lijst en dus de beste beoordelingen kregen. Dat geeft ons een goed gevoel en laat zien dat we op de goede weg zitten.’

Tweede bril gratis

Momenteel geeft Pearle Kloosterveen een tweede bril gratis weg. ‘En dan ook echt gratis. De tweede bril is gelijk aan de waarde van de eerste bril. Wat voor bril het moet worden mag de klant helemaal zelf weten.’ Het assortiment in de zaak wisselt regelmatig. ‘Het leuke van een bril is dat het ook mode is. We willen er ook met een bril goed uitzien en daar helpen we graag mee.'

Pearle Kloosterveen zit aan de Rondgang 105 in Assen. Voor meer informatie www.pearle.nl/opticien/assen-rondgang

  • Informatiedag diabetes beweegkuur bij Fysiotherapie De Buren in Assen

    Gepubliceerd: 22 januari 2019 10:00 Assen - In de praktijk van Fysiotherapie De Buren is op dinsdag 29 januari van 19.30 tot 20.30 een informatiedag voor iedereen die meer wil weten over de diabetes beweegkuur. Lees verder
  • ​Indiaas grill en curry restaurant New Delhi staat stevig op de kaart

    Gepubliceerd: 17 januari 2019 11:30 ​Assen - Wie de specialiteiten van Indiaas grill en curry restaurant New Delhi nog niet kent, moet toch eens een bezoek brengen aan New Delhi waar de medewerkers keer op keer complimenten ontvangen op de heerlijke gerechten. Lees verder
  • Feitjes en weetjes over het merk Eton Shirts

    (Advertorial) Gepubliceerd: 21 januari 2019 11:45 Hoe werd een klein Zweeds merk van een familiebedrijfje één van de best verkochte merken in Amerika? Eton Shirts is een luxe overhemden merk. De naam ontleent zich aan het Engelse Eton college. Eton is gevestigd in Ganghester in Zweden. De ontwerpstudio vind je in Stockholm. Maar hoe heeft dit familiebedrijfje dit alles voor elkaar gekregen? Ervaar de kwaliteit van Eton Shirts uit Zweden. Lees verder
  • Target Point Assen: Lasergamen en meer kan nu eindelijk ook in Assen

    (Advertorial) Gepubliceerd: 14 januari 2019 15:23 ASSEN Target Point Assen is sinds oktober 2018 een feit. Het bedrijf aan de Zeilmakerstraat is hét adres voor een stoer uitje of een feest. De 20-jarige Yoran Fidder is de drijvende kracht achter het immens grote bedrijf. Fidder begeleidde al langere tijd lasergame-kinderfeestjes en dit vond hij dusdanig interessant dat hij besloot voor zichzelf te beginnen en het groots aan te pakken. Lees verder